۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

فراخوان آغاز به کار کمپین حمایت از چهار جوان ایرانی کاندیدای انتخابات پارلمانی سوئد

حوادث یک سال گذشته تلاش های چندین ساله اقتدارگرایان برای ایجاد شکاف های اجتماعی، جداکردن اقشار گوناگون از یکدیگر و خودی و غیر خودی کردن مردم ایران را نقش بر آب کرد. اگر پنبه ایجاد فاصله میان گرایش های مختلف سیاسی و مذهبی و قومیت ها در طول سال ها تنیده شد اما آگاهی ای که در پی حوادث پس از انتخابات و در ذیل یک جنبش گسترده اجتماعی متبلور گردید، یک ساله پنبه فاصله ها را رشته کرد تا یک همبستگی اجتماعی میان تمام آزادی خواهانی که در آرزوی ایرانی آزاد و توام با عدالت اجتماعی هستند شکل بگیرد.

بدین سان بود که بسیاری از اختلافات گذشته تحت شعاع همدلی و هم صدایی فراموش شد تا اقتدار گرایان دریابند که مردم ایران فارغ از هر تعلق خاطر گروهی همگی با هم هستند.

تبعید و مهاجرت پدیده تازه ای برای ایرانیان نیست و قدمتی به قامت تاریخ معاصر این مرز و بوم دارد و در برهه های مختلف افراد بسیاری ناگزیر به ترک وطن شدند که موج جدید این مهاجرت در پی کودتای سال گذشته پدیدار گشت. اگرچه مهاجرت پدیده تلخی است اما می توان از آن به عنوان یک فرصت نیز یاد کرد.

در حال حاضر نزدیک به سه میلیون ایرانی در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند که قلب شان به عشق سرزمین مادری خود می تپد و در طول یک سال گذشته نیز دوشادوش مردمی که در داخل کشور برای احقاق حقوق حقه خود تلاش کردند و در رساندن پیام مردم ایران به گوش جهانیان و جلب توجه افکار عمومی نسبت به نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی نقش به سزایی داشتند.

اکنون اما نسلی از جوانان ایرانی در خارج از کشور وجود دارند که به خاطر تبعید والدین خود خارج از میهن نمو پیدا کردند. اینان اگرچه در جامعه دیگری پرورش یافتند اما هیچگاه فراموش نکردند که اصل شان ریشه در چه خاکی دارد و فعالیت های یک سال گذشته شان گواه این است که همچون جوانانی که در شهرهای ایران بزرگ شده اند سودای آزادی وطن را دارند.
در تاریخ 19 سپتامبر انتخابات پارلمانی کشور سوئد برگزار می شود و تعدادی از جوانان ایران از احزاب مختلف برای این انتخابات کاندیدا شده اند. اعضای این کمپین ضمن احترام و آرزوی موفقیت برای سایر کاندیداها اما با توجه به عملکرد یک ساله گذشته مریم یزدانفر، اردلان شکرابی، آزاده رجحان گوستافسون و ماکان افشین نژاد در حمایت از جنبش آزادی خواهانه مردم ایران پشتیبانی خود را از این عزیزان اعلام کرده و از هم میهنان عزیز استان استکهلم خواهشمند است که با رای به این عزیزان به تقویت فعالیت های ایرانیان خارج از کشور در حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران یاری رسانند.

با تشکر

-مریم یزدانفر: دارای مدرک کارشناسی خبرنگاری و علوم سیاسی. نماینده فعلی پارلمان سوئد. نفر دوم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم

- اردلان شکرابی: استاد حقوق در دانشگاه اوپسالا. رهبر سابق سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات سوئد. نفر یازدهم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم

-آزاده رجحان گوستافسون: دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه. نفر بیستم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم

-ماکان افشین نژاد: دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد. دبیر مطبوعاتی گروه پارلمانی حزب لیبرال مردم. نفر سیزدهم حزب لیبرال مردم در استان استکهلم

توضیح: آنچه که در این کمپین مد نظر ما می باشد فعالیتی است که این چهار نفر در طول یک سال گذشته در راستای حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران برداشته اند و کمک هایی که در صورت راهیابی به پارلمان می توانند به این جنبش بکنند. از آنجایی که انتخابات در سوئد به صورت حزبی برگزار می شود خواهش ما این است که هم میهنان عزیز در صورتی که به احزابی که این عزیزان ازطرف آنها کاندیدا شده اند رای می دهند به صورت شخصی نیز به این دوستان رای دهند.
........................
گزارشی در مورد این کمپین در سایت دانشجو نیوز
متن فراخاون کمپین در سایتادوار نیوز
خبر کمپین در سایت اخبار روز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر