۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

گزارش صدای آمریکا درباره کمپین

گزارش صدای آمریکا: فیلم گزارش را ببینید

انتخابات پارلمانی سوئد از صبح روز یکشنبه آینده، ٢۸ شهریور ماه، آغاز خواهد شد تا ۳۴۹ نماینده منتخب مردم این کشور برای ۴ سال دیگر برگزيده شوند.
این انتخابات نه تنها برای مردم این کشور حائز اهمیت است، بلکه توجه مهاجران ایرانی و ایرانی تباران سوئد را نیز به خود جلب کرده است.
طی سالهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس سوئد از بین ایرانیان این کشور بوده اند. در انتخابات آینده مجلس این کشور نیز شماری از ایرانیان از سوی احزاب مختلف به عنوان نامزد نمایندگی مجلس معرفی شده اند که برخی از آنان چهره های جوان ایرانی تبار هستند.
در این میان جمعی از ایرانیان مقیم سوئد، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، با انتشار بیانیه ای خواستار حمایت ایرانیان استکهلم از چهار کاندیدای جوان ایرانی شده و کارزاری تحت عنوان «کمپین حمایت از کاندیداهای ایرانی حامی جنبش آزادی خواهی ایران» به  راه انداخته اند.
چهار کاندیدای جوانی که مورد حمایت این کمپین قرار گرفته اند عبارتند از:
مریم یزدانفر: دارای مدرک کارشناسی خبرنگاری و علوم سیاسی. نماینده فعلی پارلمان سوئد. نفر دوم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.
اردلان شکرابی: استاد حقوق در دانشگاه اوپسالا. رهبر سابق سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات سوئد. نفر یازدهم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.
آزاده رجحان گوستافسون: دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه. نفر بیستم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.
ماکان افشین نژاد: دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد. دبیر مطبوعاتی گروه پارلمانی حزب لیبرال مردم. نفر سیزدهم حزب لیبرال مردم در استان استکهلم.
دست اندرکاران راه اندازی این کمپین معتقدند با توجه به سوابق این کاندیداها، آنها در صورت پیروزی اقدامات بسیاری را در جهت حمایت از مردم ایران انجام خواهند داد و به عنوان سیاستمداران یک کشور غربی در حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران و در محکومیت نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تأثیر گذار خواهند بود.
مرتضی اصلاحچی، فعال پیشین دانشجویی، روزنامه نگار و عضو این کمپین در گفتگو با صدای آمریکا می گوید که هدف دیگر راه اندازان «کمپین حمایت از کاندیداهای ایرانی حامی جنبش آزادی خواهی ایران» فراتر از کمک به راهیابی این چهار کاندیدا به مجلس سوئد، هر چه نزدیک تر کردن دو گروه از جوانان ایرانی به یکدیگر است. جوانان داخل ایران که برای آزادی مبارزه می کنند وایرانیان خارج از ایران که حتی برخی ازآنها در ایران به دنیا نیامده اند، اما همچنان چشم به کشور خود دوخته اند.
سوئد يک جمهوری پارلمانی است و انتخابات در آن به صورت حزبی برگزار می شود. اما رای دهندگان همان طور که به احزاب رای می دهند، از این امکان برخوردارند که به صورت فردی به کاندیداها هم رای بدهند و اگر آرای فردی از یک درصدی بالاتر باشد، آن کاندیدا می تواند وارد مجلس شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر